- ezzel a cimmel tartott előadást Laura Silva, a tavalyi Agykontroll fesztiválon, az alábbiakban az ott elmondottakból olvasható egy résztlet
Kulcsfontosságú hát, hogy átalakítsuk a gondolkozásunkat!
Lehetséges-e megbirkózni a tudás hegyéről elkerülhetetlenül ránk zúduló információ- és változáslavinával az iskolában megszerzett, torzult gondolkozásunkkal?
John Naisbitt, a Megatrendek című könyv írója így fogalmaz:
Fuldoklunk az információban, s közben tudásra szomjazunk. A kontrollálatlan és szervezetlen információ már nem tápforrás,
hanem ellenség.
Tudjuk-e bölcsen használni ezt a tudást?
Valószínűleg sokan ismeritek Albert Einstein megjegyzését:
A gondolkodásunk eddigi szintjének eredményeként produkált világunk olyan problémákat teremtett, amelyeket nem tudunk megoldani gondolkodásunk azon szintjén, amelyen létrehoztuk őket.
Einstein a gondolkozás átalakítását sürgette. Gondolkozásunk átalakításához ismernünk kell annak forrását, valamint, hogy miként működik.
Tekintsük kiindulási alapnak, amit a tudomány ma már elfogadott, hogy a gondolkozás az agyunkon kívül zajlik, és az oktatásunk, torzultsága miatt, az úgynevezett teljes kvantumhologramnak csupán apró részhalmazát használja.
Továbbá állapítsuk meg, hogy a felhasznált részhalmaz határozza meg, hogy miként élünk és gondolkozunk. Nevezzük ezt a részhalmazt létezésünk paradigmájának!
Ezt a paradigmát egy körrel jelölöm, s benne rajzok és formák utalnak mindarra, amit tennünk és mondanunk kell. Nyilvánvaló, hogy a kör belső területe rendkívül kicsi, ha azt a körön kívüli területtel vetjük össze, ami végtelen. A jelenlegi paradigmával kapcsolatban azt figyelhetjük meg, hogy az oktatás torzultsága mellett található egy másik, még alapvetőbb torzulás, amit ott található emberi létünk középpontjában.
Ez a torzulás irányítja, ahogy a legtöbb ember átéli mindazt, amit az életben csak tehetünk és mondhatunk. Ez a torzulás áthatja az összes kultúrát, oktatást és életkort. Ugyanis arra szoktattak minket, hogy az életet problémák soraként éljük meg, amelyeket magunknak kell megoldanunk ahhoz, hogy egésszé és teljessé váljunk.
Remek példa erre az alapvető torzulásra, ahogy a társadalomtudományok az olyan emberi gyengeségeket és negatív motivációkat szemlélik, mint amilyen a szorongás, a bujaság, az önzőség, az üldözési mánia, a harag, a felkavartság és a szomorúság. Ezeket a gyengeségeket és negatív érzelmeket hitelesnek és megoldandó problémáknak tekintik, míg az olyan emberi erősségeket és erényeket, mint amilyen az önzetlenség, a bátorság, a becsületesség, a kötelességtudat, az öröm, az egészség, a felelősségtudat és a vidámság, ezeket a feloldott negativitás származékainak tekintik.
Ily módon a problémákat megoldani képes technológiákat értékesebbnek becsülték, mint azokat, amelyek az öröm élményét okozzák!
Valójában a probléma-megoldás torzulás az, ami oktatási rendszerünkben az értékeket megalapozza.
Elmondom, hogyan működik ez a probléma-megoldás paradigma. Abban a makacs hitben éljük le az életünket, hogy ha elegendő problémát oldunk meg, akkor minden rendben lesz, és végül elérjük a békességet, a szeretet, az örömet, a minden rendben van állapotát, az Istennel, a természettel, az önmagunkkal és a társainkkal való "egység" állapotát.
Ha azonban nem sikerül elegendő problémát megoldanunk, akkor az életünk kudarc, akkor valami baj van velünk, és nem tapasztalhatjuk meg az "egésszé és teljessé" válást.
Ezzel persze nem azt állítom, hogy a probléma/megoldás-szemlélet nem hozhat eredményeket. Az igazság az, hogy amit ezzel a szemlélettel meg lehetett valósítani, azt nagyjából megvalósítottuk.
Elérkezett a paradigmaváltás ideje! Fölvetették, hogy VALAMENNYI kulturális paradigma, ami meghatározó jelleggel irányítja a kultúra tagjainak gondolatait és érzéseit, az agyon kívül, a lelki dimenzióban található, kívül téren és időn, és hogy a kvantumhologram megteremti mindazt a vágyat és szándékot, amit egy kultúra csak óhajthat, bármilyen álomvágyakról van is szó.
Számos névvel illették már ezt: kvantumhologramként, a Kabalában első okként, Mennyek országaként, Szentlélekként és isteni tudatként, hogy csak néhányat említsek a sok közül. Ez mindig mindenütt jelen van, méghozzá a jelek szerint a Teremtés kezdete óta amit a fizikusok ősrobbanásnak neveznek - velünk van.
A kvantumhologram olyan, mint a gravitáció. A gravitációnak nem számít, hogy egy épület lépcsőfokaira hat vagy egy járdaszegélyre. Az ereje ugyanúgy működik. A kvantumhologram azonban nem csupán egy "erőtér", hanem értelemmel is rendelkezik. Intelligens és mentes az ítélkezéstől. Minden áhított vágyat teljesít. Abban az értelemben tűnik intelligens mezőnek, hogy reagál a koherens emberi érzelem nyelvezetére. Mi a koherens emberi érzelem? Az a fajta érzelem, amit akkor tapasztalunk meg, amikor az adott gondolatokat és érzéseket teljes kongruenciával, tehát teljes egyezéssel gondoljuk, érezzük és fejezzük ki.
Koherens emberi érzelmek akkor hozhatók létre, ha képezzük magunkat arra, hogy meg tudjuk különböztetni belső megtapasztalásainkat. Édesapám felfedezésének egyik része, a "viszonyítási pontok kialakítása", olyan koncepció volt, ami a korát szerintem messze megelőzte. Valójában egyetlen szó sem képes megnevezni a szóban forgó élményt, és ezért alkotta édesapám a "pszichorientológia" szót, ami azt jelenti: orientálni avagy kalauzolni az elmét. Ennek gyakorlása az egyik lehetséges módja annak, hogy irányítottan mozoghassunk a spirituális dimenzióban, a tér és idő korlátai nélkül, gazdagítva belső és külső megtapasztalásunkat.
Barátom és mentorom, Harry McKnight, kulcsszerepet játszott a Silva-módszer történetében, amikor a mentális kivetülésről, viszonyítási pontok kialakításáról, esettanulmányról beszélt, és arról a képességről, hogy át tudjuk lépni tér és idő korlátait.
Arról a konkrét élményről, amit az itt ülő agykontrollosok már átéltek, ő a következőt mondta:
- Amikor előre és hátrafelé tudsz közlekedni az időben, az a határtalanság. - Amikor minden információhoz hozzá tudsz férni, múltbelihez, jelenbelihez, jövőbelihez, az a mindentudás.
- Amikor meríteni tudsz minden erőforrásból, és azokat problémáid megoldásának szolgálatába tudod állítani, azt mindenhatóságnak nevezzük.
- Amikor képes vagy problémákat távolról megoldani, az a mindenütt jelenlét. És amikor képes vagy bármit megteremteni, amire vágysz, az a mindenre képesség.
Végtelen, mindentudó, mindenható, mindenütt jelenlevő és mindenre képes
Hát ki vagy te valójában? Mert bárki is vagy, a Magasabb Intelligencia és te kapcsolatban álltok egymással.